• Date Format: MM slash DD slash YYYY
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Floor Manager

Floor Manager

Floor Manager med personalansvar

Är du en effektiv och kundfokuserad ledare som triggas av att leverera upplevelser utöver det vanliga? Har du förmågan att motivera dina medarbetare och bygga tighta arbetsteam? Som Floor Manager hos Lokus Fest & Konferens är du en högst delaktig, operativ ledare i den dagliga driften samtidigt som du har personalansvar och sitter med i ledningsgruppen.

Om Lokus

Lokus Fest och Konferens AB är ett familjeägt företag med lång erfarenhet av att arrangera professionella möten och upplevelser. Vi erbjuder konferens-och festvåning med familjär och professionell personal, vällagad mat i unika och flexibla miljöer. Som Floor Manager får du en nyckelroll i ett värdestyrt företag där du får möjlighet att påverka.

Ersta Terrass är en oslagbar festvåning med stor utomhusterrass högst upp på Söders höjder. Här anordnas bröllopsfester, grillfester, julfester mm. Vardagar är verksamheten även öppen för våra lunch -och kafégäster. Bygget Fest & Konferens är en unik retrodesignad etagevåning mitt i city. Lokalen har kommit att bli en attraktiv konferenslokal och festvåning för dagkonferenser, jubileumsmiddagar, företagsfester, filminspelning mm. Konferens och Möten Folkungagatan 90 är en smakfullt topprenoverad konferenslokal som rymmer upp till 300 personer.

Om tjänsten

Som Floor Manager ingår du i ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD. Du har en operativ, ledande roll för företagets tre verksamhetsenheter och säkerställer förstklassig leverans inom samtliga områden: lunchservering, festvåning, konferens och catering. Vidare har du personalansvar och arbetar nära säljare/projektledare samt köksmästare. Du kommer arbeta både operativt i verksamheten samt ha en del administrativa arbetsuppgifter.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Huvudansvar för den dagliga driften servering och konferens.
  • Optimera personalresurser efter behov och kompetens
  • Schemaläggning
  • Säkerställa kvalitet och kundupplevelse
  • Inköp och lageransvar
  • Lokalansvar

Vem är du? 

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbetsledande roll i liknande organisation. Du har en trygg och prestigelös ledarstil samt är duktig på att skapa framgångsrika team inom servering och konferens.

För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha hög känsla för service och vara mån om att leverera starka kundupplevelser. Du kommer ha mycket personal- och kundkontakt vilket medför att du behöver vara en kommunikativ person som agerar på eget initiativ. Du behöver vara operativ men samtidigt ha förmågan att lyfta blicken och planera för framtida event.
Eftersom Lokus Fest & Konferens är en mindre organisation så behöver du vara flexibel, prestigelös och trivas med korta ledtider.

Det är meriterande om du har jobbat i Caspeco och Spectra-Systems. Vidare är det ett plus om du har relevant branschutbildning och ett utvecklat kontaktnät.

Om tjänsten
Tillsvidareanställning, Heltid.

Lön enligt överenskommelse.

Tillträde mars/april 2016.

Sänd ditt personliga brev och CV till marie@lokusfestkonferens.se

Ansök snarast då tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.

Sista ansökningsdag 1 mars.

Önskar du ytterligare information kring tjänsten kontakta VD Marie Scheef på telefon 08-522 468 90.

Välkommen med din ansökan!